14 Nis 2015

BAKLİYAT KÖFTESİ(ET SEVMEYENLER İÇİN İNANILMAZ LEZZETLİ


MALZEMELER
1 Çay bardağı kırmızı mercimek
1 1 çay bardağı ince bulgur
1 kahve fincanı ince bulgur(sonradan katıyoruz  köfteler çıtır olması için)
1 yumurta
1 büyük soğan
1 büyük patates
2 kaşık galeta unu
kızartmak için ayrıca galeta unu
tuz,karabiber,pul biber,kimyon
3 diş sarımsak
Maydanoz
1 silme çay kaşığı karbonat
HAZIRLANIŞI
Mercimek haşlanır, bulgur ilave edilip kabarması beklenir.Patates,sarımsak ve soğan rendelenir,diğer malzemeleride katıp  köfteyi yoğurup galeta ununa batırıp yağda kızartıyoruz
NOT:Nane maydanoz sofrası arkadasımın tarifi denedim biz çok beğendik tavsiye ederim .

18 yorum:

çatlakkafe dedi ki...

benim gibi et yemeyenler için harika bir tarif ellerinize sağlık

Güloanne mutfakta dedi ki...

Farklı ve güzel bir köfte olmuş.Patatesler çiğdenmi konuldu acaba.Güzel görünüyor ellerine sağlık Sevgiler

Kızsal Şeyler dedi ki...

Farklı ve güzel bir tarif olmuş ellerine sağlık ♥

İnci Çelik dedi ki...

Ay bu tip köftelere bayılırım. Ellerinize sağlık.

Vildanınmutfagı dedi ki...

Bu tarif tam bana göre et yemediğim için elinize sağlık 😃

Unknown dedi ki...

Biraz benzerini yapıyorum. Harika oluyor gerçekten.. Ellerinize sağlık...

Filiz Çatalkaya Orhan dedi ki...

Çok güzel bir tarif.. Ellerinize saglık..

birgulunlezzetleri dedi ki...

Işte bunu denerim. Nohutlu yapıyordum ama bu oldukça farklı yapmak isterim. Ellerinize sağlık

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

Et köfteyi çok severim ama sebze köftelerini de seviyorum ellerinize sağlık uygulayacağım:)

icimdeki yolculuk dedi ki...

et severim ama,bunun tadıda ayrı güzeldir elinize sağlık bundan kesinlikle yapmalıyım

audrey dedi ki...

ay bayıldım vaktim olunca deneyeceğim..

Adsız dedi ki...

şahane bir tat, elinize sağlık

Unknown dedi ki...

Et köftesini severim ama değişiklik olsun diye bunu denemek isterim :) Elinize sağlık :)

Gülşah önen dedi ki...

Et yemeyenler icin harika bir tarif ellerinize saglik

Hüzün Hüzün dedi ki...

mercimekli köftenin kızartılmış hali ilk kez duydum deneyeceğim.
sevgiler

Sosyal Medya Kafe dedi ki...

Ellerinize sağlık :) Farklı bir tarif olmuş :)

mutfagabuyrun dedi ki...

gercekten süper fikir olmuş canım.harika görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

İstanbul Catering dedi ki...

Lezzetine doyum olmayan bir tat. Ellerinize sağlık..