21 Kas 2014

Kış geldimi dolaptan eksik olmaz zeytinyağlı lahana sarması





MALZEMELER
1 adet sarmalık lahana( yumuşak olmalı )
4 adet kuru soğan
1,5 çay bardağı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı şeker
2 su bardağı pirinç
3 su bardağı su
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber
1 çorba kaşığı nane
1/2 demet maydanoz
1 çorba kaşığı dolmalık üzüm
1 çorba kaşığı dolmalık fıstık
1 tatlı kaşığı pul biber
2 yemek kaşığı zeytin yağı
YAPILIŞI
Pirinci tuzlu suda 1 saat ıslatıyoruz.Tencereye zeytinyağını alarak ısıtıyoruz, soğanı ve fıstığı ekleyip pembeleştirdikten sonra ayıklanmış kuş üzümü ekleyip bir kez daha çeviriyoruz.İyice yıkayıp süzdüğümüz pirinci ilave edip biraz kavuruyoruz, 1 bardak suyu ekliyoruz. En son olarak baharatları ,şekeri, maydanozu ve naneyi ekleyip hafif suyunu çekene dek pişiriyoruz. Lahanaları tuzlu suda hafif haşlıyoruz , soğuk su dolu kaba alıyoruz, soğuduktan sonra suyunu süzüp lahana yapraklarına hazırladığımız içten koyarak sarıyoruz.Tencereye dizmeden evvel dibine lahananın sarmadığımız kısımlarını döşüyoruz. üzerine sardığımız lahanaları diziyoruz dizdiğimiz sarmaların üzerine yarım limon suyu ,2 yemek kaşığı zeytinyağı ve 2 bardak suyu gezdiriyoruz.Üzerine bir tabak kapatıp suyunu çekinceye dek kısık ateşte yaklaşık 1 saat pişiriyoruz .

3 yorum:

RABİA SERTELİ dedi ki...

Gül Hanım, ellerinize sağlık. Ben etlisini daha çok severim ama zeytinyağlısı da başka güzel olur. Sevgiler...

Unknown dedi ki...

ben çok sevmesde bizimkiler pek tercih etmez.ama ben yinede kendim için yapıyorum.ellerine saglık.

mutfagabuyrun dedi ki...

nasılda severim.nefis olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.