9 Mar 2013

ÇÖREK OTLU KURABİYE





ÇÖREK OTLU KURABİYE
SEVGİLİ MUHTEREMLE AFİYETLE VE LEZZİZ SOFRALAR SEVALİN TARİFİ ÇÖREK OTLU KURABİYE GÖRÜNCE ÇOK BEĞENMİŞTİM İÇİNDE ŞEKER OLDUĞU İÇİN YAPARKEN TEREDDÜT ETTİM YARIM ÖLÇÜ  YAPTIM AMA AZ YAPTIĞIMA PİŞMAN OLDUM O KADAR GÜZELKİ ANLATAMAM ARKADAŞLARIN ELLERİNE SAĞLIK
TARİFİ AYNEN YAZIYORUM
MALZEMELER:
  • 250 gr yumusak tereyagi
  • 1 kuçuk cay bardağıı sıvıyag(cay bardagının boylarıda farklı oldugu için en küçüğünü tercih edin)
  • 3 yemek kaşığı toz seker
  • 2 yemek kaşığı çörekotu
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 buçuk tatlı kaşığı tuz
  • 5 su bardagina yakIn un (son bardak kontrollu eklensin kıvama göre)
  • 1 yumurta sarısı üstüne akı hamurun içine
YAPILISI:
Yumurta sarısı hariç tüm malzeme kulak memesi yumuşaklığında iyice yoğrulur daha sonra bu hamurdan büyükçe parcalar kopartılıp rulo yapılır ve verev sekilde kesilir daha sonra yağlı kağıt serilmiş tepsiye alınarak üzerine yumurta sarısı sürülür önceden ısıtılmış firında 175 derece üzeri kızarana dek pisirin.

6 yorum:

Unknown dedi ki...

Ağızda dağılan,lezzetine doyum olmayan bir çörek.Bende yapmıştım:)
Ellerine sağlık ablacım.

kalpkurabiye dedi ki...

mis gibi çörekotlu şahane kurabiyeler:)
ellerine sğlık ablacımmm:)

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Ellerine sağlık Ergül ablacığım, kurabiyelerin nefis görünüyor.
Bu kurabiyeleri yapanlar hiç pişman olmadı, kıyır kıyır o kadar güzel tadı var ki tuzlu kurabiyelere mesafeli duranlar bile çok beğeniyor.

Baharcicegi dedi ki...

Bu kiyir kiyir kurabiyeyi hemen yapip yanina cayla yemek kaldi cörekotunun kattigi aroma nefis bir lezzet katmistir eline saglik ablacim

Baharcicegi dedi ki...

kakaolu kristal kurabiyenden yaptim misafirler cok begendi tarif icin tesekkürler ablacim

Baharcicegi dedi ki...

kakaolu kristal kurabiyenden yaptim misafirler cok begendi tarif icin tesekkürler ablacim