9 Oca 2013

EV YAPIMI BOZA




MALZEMELER
500 gram buğday
2 su bardağı pilavlık bulgur
1, kilo şeker
2 su bardağı boza 
YAPILIŞI
Buğday ve bulgur akşamdan ayıklanıp iyice yıkanıp büyük bir tencereyle ocağa konularak 10 dakika kaynatılır, kapağını kapatıp sabaha kadar bekler,sabah üzeine sıcak su ilave edilerek tekrar buğdaylar iyice pişene kadar 2 saat civarında kaynatılır.Pişen buğdaylar blendrla karıştırılıp tel süzgeçten geçirilir,Tekrar ocağa konulup şekeri ilave ediilerek 10 dakika kadar kaynatılır, koyu kıvamda olacak üzerine 2 su bardağı boza ilave edilerekblendrla tekrar  karıştırılıp sofra beziyle iyice sarılır ekşimesi beklenir istediimiz ekşiliğe gelince dolapta soğuduktan sonra servis yapılır 

5 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Unknown dedi ki...

Ablammmmmm nefis merakla bekliyorum
ellerin dert görmesin öpüyorum elle
rinden...

Dilekhaniminmutfagi dedi ki...

ellerin dert görmesin ablacım:)

Disalce dedi ki...

hayatımda hiç boza içmedim..tarifi merak ettim doğrusu..ellerine sağlık....görüntü çok hoş...

Unknown dedi ki...

harikasınız. sadece bulgur ve maya kullanarak bir kere yapmıştım. şimdi sizin tarifinizi deneyeceğim. ekşimesi için 2-3 gün yeterli olurmu?