21 Oca 2013

PATATESLİ OMLET

SEVGİLİ SEAP 'IN MUTFAĞI BLOĞUNU MUTLAKA ZİYARET EDİN HERŞEY HARİKA http://kara-kazan.blogspot.de/2013/01/patatesli-omlet.html
sevgili serap'ın tarifi bu gün gördüm çok beğendim mutlaka deneyin tarifin aslı
    • MALZEMELER:
    • 4 yumurta
    • 4 patates ( orta boy)
    • 1 orta boy soğan
    • Yeterince sıvıyağ ( patatesleri pişirmek için )
    • 1 yemek kaşığı tereyağ ( omleti kızartmak için )
    • Tuz,karabiber:

    • Hazırlanışı :
  1. Patatesler halka halka dilimlenir ve ortadan kesilir ve soğan yarım ay kesilir.
  2. Tavada fazla olmamak şartıyla sıvıyağ dökülür ve patatesler ve soğanlar ilave edilip kapağı kapatılıp kısık ateşte patatesler yumuşayana kadar pişirilir. ( yumuşayan patatesler birkaç dakikada kapağı açık olarak hafif kızartılmalı)
  3. Ayrı bir kapta yumurta tuz ve karabiberle birlikte çırpılır.
  4. İçine pişen patatesler ilave edilip yavaşça karıştırılır.
  5. Tavada tereyağ eritilip bu karışım dökülür ve kaşıkla üzeri düzeltilir ve kısık ateşte altı iyice kızarana kadar pişirilir.
  6. Altı kızaran omlet düz bir tepsiye dikkatlice çevrilir.
  7. Sonra tekrar pişmeyen taraf alta gelicek şekilde tavaya dikkatlice yerleştirilir.
  8. Altı iyice kızarana kadar pişirlir ve servis tabağına alınır.
  9. Kısık ateşte her iki tarafıda iyice kızartılmalı yoksa içi pişmeyebiliyor.
  10. Ayrıca ben omletin kalın olmasını istediğim için en küçük tavamda pişirdim.( en küçük yumuta sahanında )Küçük ama kalın bir omlet oldu.
  11. Omleti çevirirken çok yavaş ve dikkatli olmalı ki dağılmasın.


3 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

hımmm.nefis nefisss.ellerine sağlık canım.sevgiler.

Unknown dedi ki...

Ablam nefis bir omlet olmuş ellerine
sağlık öpüyorum.

serapin mutfaginda pisenler dedi ki...

Senin ellerinden daha bir güzel olmuş ablacigim, afiyetler olsun. Begenmene sevindim.
Ellerine sağlık...