14 Eki 2012

ELMALI KEK

101_8164 - Kopya



MALZEMELER
4 adet yumurta
2,5 su bardağı un
1,5 su bardağı şeker
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı süt
üst malzemesi
3 adet elma
1 çay bardağı şeker
1 yemek kaşığı tere yağ
Yarım limon
YAPILIŞI
Elmalar soyulup ince dilimlenir üzerlerine yarım  limon sıkılır (kararmaması için )Tere yağ eritilir, içine bir çay bardağı şeker ilave edilir, şeker erimeye başlayınca elmalar ilave edilerek 5 dakika kadar birlikte pişirilir,soğuması beklenir.
Yumurta ve şeker mikserle 5 dakika çırpılır, süt ve sıvı yağ ilave edilerek 1 dakika kadar daha çırpılıp elenmiş un, vanilya ve  kabartma tozu katılıp tahta kaşıkla karıştırılır, kek kalıbının  altına yağlı kağıt serilir, kalıbın kenarları tere yağ ile yağlanıp elmalar resimdeki gibi dizilir kalan şerbet üzerlerine gezdirilir  kek elmaların üzerine dökülüp 180 derecede ısıtılmış fırında 40 dakika pişirilir.Kek fırından çıkınca 10 dakika bekletilip bir servis tabağına ters çevrilir.
NOT: PANDİSPANYA GİBİ YUMUŞACIK ÇOK LEZZETLİ OLUYOR TAVSİYE EDERİM ÇOK BEĞENECEKSİNİZ

8 yorum:

Ferkay dedi ki...

Elmalı olan herşeyi çok seviyorum, Muhteşem görünüyor ellerine sağlık canım benim..
Sevgiler..

LeylaK dedi ki...

Oh oh oh çok güzel olmuş :)

Unknown dedi ki...

Canım ablam maşallah nasılda kabarmış
benim gibi elma severler için nefis bir kek ellerin dert görmesin.Bende
bu yaz gelmeyi çok istedim ama bilir
sin el işinde çalışınca izin almak zor.Ama çokkk istiyorum yanına gelmeyi Rabbim nasip ederse ilk fırsatta ordayım ablacım öpüyorum ellerinden...

mutfagabuyrun dedi ki...

bu nasıl cezedici bir görüntü canım.harika olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

canım ablam maharetli ellerinden harika olmuş
bunlar yenmezmi.
maşallah sana:)))

Unknown dedi ki...

ABLACIM NE GÜZEL KABARMIŞ ÖYLE MAŞAALLAH..
ELLERİNE SAĞLIK,EN SEVDİĞİM KEKTİR ELMALI,NEFİSS GÖRÜNÜYOR.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ne mutluki, artık tam havaları ve elmanın taze demleri..
bendede pek eksikliği yok..

ellerine sağlık ergülcüm, ne kadar güzel kabarmış
renk bir harikaaa..

Serap Uzun-karakazandan dedi ki...

Ablacigim,nefis görünüyor kek.Tam orantili kabarmis benim keklerin ortasi kabarir kenarlar az kabarir.Ellerine saglik can ablam.

Selam ve dua ile...