19 Haz 2012

RUM TATLISI


 Arkadaşlar umre ziyaretim, ev taşıma telaşım, devam ettiğim kurslarım ve şimdi de kızım doğum yapacak devamlı bir yoğunluk içerisindeyim sizleri ziyaret edemiyorum kusuruma bakmayın kursta yaptığımız güzel bir tatlıyı yayınlıyorum sizler umarım beğenirsiniz afiyet olsun


 MALZEMELER

5 adet yumurta
1 su bardağından bir parmak eksik şeker
1su bardağı ceviz
1 su bardağı galeta unu
1 su bardağı hindistan cevizi
1 su bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
ŞERBETİ
2 su bardağı su
1 su bardağı şeker
KARE MELİ İÇİN
1 su bardağı şeker
1kutu krema
YAPILIŞI
Yumurta ile şekeri boza kıvamına gelene kadar çırpıyoruz,sıvı yağı ilave edip mikserle çırpmaya devam ediyoruz .Kuru malzemeleri ayrı bir kapta harmanlayıp yumurtalı karışıma ilave ediyoruz,borcamı veya tepsiyi yağlayıp tatlımızı döküyoruz170 derecede  ısıtılmış fırında  pişirip fırından çıkınca soğutulmuş şerbeti döküyoruz (şerbeti 15 dakika kaynatıp soğutulacak)
Kare meli için 1 su bardağı şekeri eritip şeker kare mel haline gelince (sütlü kahve rengi olacak)
 kremayı ilave edip şeker eriyene kadar pişiriyoruz , tatlımızın üzerine döküp servis yapıyoruz .

7 yorum:

Henna Zehra dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel görünüyor.Acaba şeker eriyince krema katılıyor yazmışsınız ya şeker karamel olmadan mı krema katılacak.karamel renginde görünüyorda. O kısmı detaylı anlatırsanız sevinirim.... Teşekkürler..:)

Canan Demirbağ dedi ki...

Çok güzel bir tatlıdır ben gürcü tatlısı diye biliyordum adını demek ki birçok ismi var.eline sağlık..

Unknown dedi ki...

Ablacım ellerine sağlık harika görünüyor öpüyorum ellerinden...

Tarifkolik/Öznur dedi ki...

Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık, sevgiler

Dilekhaniminmutfagi dedi ki...

ablacım ellerine sağlık Rabbim kolaylıklar ihsan etsin :))

lezzettabağı dedi ki...

Sevgili gül, kızına hayırlı doğumlar diliyorum inşallah kucağınıza sağlıklı bir şekilde almak kısmet olur. bu tatlının diğer adıda kıbrıs tatlısı sanırım yedim çok güzel bir tatlı ama henüz denemek kısmet olmadı. eline sağlık kocaman sevgiler.

Tarif dedi ki...

Harika gözüküyor. Ellerinize sağlık, paylaşım için de teşekkürler