25 May 2012

LOKMA


500 gram un
1/2 paket yaş maya
1 çorba kaşığı toz şeker
1 fiske tuz
ŞERBETİ
3 su bardağı şeker
2 su bardağı su
1/2 limon suyu
YAPILIŞI
 Mayanın  bir su bardağı ılık su ve şeker ile karıştırılıp kabarması beklenir. Unun ortası açılır maya ve ılık su ilave edilerek akışkan bir hamur yapılır, mayalanması beklenir.  Mayalanan hamur sol elimizle bir miktar alınır kaşık sağ elimizde  hamurdan küçük parçalar alınıp kızgın yağa bırakılır, kızaran lokmalar kaynatılıp soğutulan şerbete atılır, biri iki sefer karıştırılıp şerbetten süzgeçle alınıp servis yapılır.

9 yorum:

Unknown dedi ki...

Ablacım ellerine sağlık hayırlı cu
malar öpüyorum.

Melike - Habibe dedi ki...

çok güzel bayılrım lokmaya şerbetsizde harika kahvaltıda hmmmmm :) elinize sağlık

FATMA dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım lokmaya bayılırırm en sevdiğim tatlıdır ama çok sık yapamıyorum diabetim olduğu için ama sizinlilerden dayanamadım yedim:)

Burcu Kayhan dedi ki...

Merhaba,
Lokmalarınız şahane olmuş,ellerinize sağlık.Sevgiler:)

Unknown dedi ki...

lokmalar çıtır çıtır görünüyor ellerinize sağlık sevgiler

TuruncuTatlar dedi ki...

ellerine sağlk nefis görünüyor;)

anne eli gibi dedi ki...

tazeyken çıtır çıtır bayılırım,ellerine sağlık canım...

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

CANIM ABLAM ELLERİNE SAĞLIK ALDIM TABAĞI
:)

made in funda dedi ki...

CANIM ABLACIĞIM ELLERİN DERT GÖRMESİN....HARİKA..