23 Nis 2012

DAMLA SAKIZLI MUHALLEBİ



MALZEMELER
1 kilo süt
2 tepeleme yemek kaşığı mısır nişastası
Nohut büyüklüğünde damla sakızı
1 su bardağı şeker
YAPILIŞI
 Sütten 1 su bardağı ayrılır. kalan süt kaynamaya bırakılır, süt kaynayınca 1 bardak şeker ilave edilir. ayırdığımız bir bardak sütün içerisine mısır nişastası katılıp iyice karışması sağlanır, kaynayan süte yavaş yavaş devamlı karıştırarak ilave edilir, beş dakika kadar pişirilir. havanda ezdiğimiz sakızda eklenip ateşten alınır,  mikserle 5 dakika kadar çırpılıp kaselere boşaltılır,bir gece dolapta beklerse çok daha güzel oluyor.NOT : ANNECİĞİMİN TARİFİ ANNEM ALÜMİNYUM TENCEREDE KÖY SÜTÜYLE YAPARDI DİBİNİ DE HAFİF  YAKARDI TADINA DOYAMAZDIK YİYİP TE BEĞENMEYEN OLMAMIŞTI ANNECİĞİMİN  ELLERİNE SAĞLIK

3 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

damla sakızını pek sevmiyorum ama sunuma bayıldım canım.harika olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

Ferkay dedi ki...

Canım bende daha başlığı okuduğumda aynı şeyi söyledim. Annemin tatlısı .
Ellerine sağlık bitanem..
Sevgiler..

Unknown dedi ki...

Ablacım ellerine sağlık tabağına bayıldım en sevdiğim renk maşallah diyeyim.Sunumla çok uymuş Rabbim sana
kuvvet ve derman versin öpüyorum elle
rinden...