20 Oca 2012

BULGUR KÖFTELİ ISPANAK





BU YEMEĞİ BİZİM EVDE ÇOK SEVİYORLAR HEM SEBZE, HEM BULGUR BİRARADA ÇOCUKLARIMIZ İÇİNDE ÇOK BESLEYİCİ  daha önce pazılısını yapmıştım bu sefer ıspanaklı yapınca paylaşmak istedim

MALZEMELER
1 kilo ıspanak
1 büyük veya 2 orta boy soğan
1/2 çay bardağı sıvıyağ
2 su bardağı ince bulgur
1 su bardağı un
1 yumurta, tuz, ve su
ÜZERİNE
Y oğurt, sarımsak, tereyağ, pulbiber
YAPILIŞI
Bulguru, yumurta ile yoğuralım ,unu ve suyu yavaş yavaş ekleyerek iyice yoğuralım, hamur dan küçük misket gibi köfteler yapalım, kaynayan tuzlu suda haşlayalım .( suya iki veya üç damla limon sıkalım köfteler dağalmasın diye)
Soğanı sıvı yağda pembeleşene kadar kavuralım ,ıspanakları yıkayıp küçük küçük doğrayıp kavurduğumuz soğana ilave edelim, suyunu çekene kadar kavuralım, haşlayıp suyunu süzdüğümüz köfteleri ilave ederek köftelerin suyundan bir miktar ekleyerek bir iki taşım kaynatarak ateşten alalım, üzerine sarımsaklı yoğurt ve eritiğimiz tereyağ ve pul biberi dökerek servis yapalım .

14 yorum:

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık canım..nefis görünüyor..sevgiler.. hayırlı cumalar

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık güzel ablacım:)
nefis görünüyor yemeğin:)
hayırlı ve bereketli cumalar ablacım:)

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

ooh canım döktürmüşsün ellerine sağlık.
:)))))))

Hayatın Tatları dedi ki...

ıspanak ve bulguru çok yakıştırıyorum.. eminimköfte olarak da çok güzeldir. ellerine sağlık.

mandalincikmazi dedi ki...

Tabaktan lezzet fışkırıyor nefis görünüyor tam benlik bir tarif ellerine sağlık bunu mutlaka denemeliyim......

anne eli gibi dedi ki...

bulguru ıspanağa çok yakıştırırm,yaprımda ama köfteli hiç denmemiştimieminim çok leziz bir yemek.
ellerine sağlık..

sibelyalcincom dedi ki...

Bulgurlu lezzetleri çok severim sizinkide pek iştah açıcı görünüyor:)ellerinize sağlık

yeşim dedi ki...

eline sağlık canım.hayırlı güzel bir hafta diliyorum.sevgilerimle.

Unknown dedi ki...

Ablacım iştah açan bir görüntüsü var..
Ellerine sağlık..
Nefissss görünüyor.

anneminkizıyim dedi ki...

Canim merhabalar,
ne nefis bir degisik yemek olmus bu, harika bayildim, sevgilerimi iletiyorum, ellerine emeklerine saglik,

sevgiler....

Twitter dedi ki...

Ellerin dert görmesi.Bilmediğim bir lezzet deneyeceğim. Biz de Seyristanbul.com bloğumuzda Twittera üye olmak isteyenler için faydalı bilgiler sunduk.

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

iste tam benim yemegim bu, okadar pasta borek gelsin onlarin yaninda tek bunu tercih ederim heralde :)
ellerine saglik cok guzel gorunuyor

Unknown dedi ki...

ıspanağı hiç böyle düşünemezdim ben olsaydım.enfes olmuş ellerine sağlık canım sevgiler

ozguluntarifleri dedi ki...

nefis gorunuyor.... tam benlik olmus :)en kisa zamanda deneyecegim ispanakla kofte guzel bir bulusma olmus birde uzerine yogurrt yemede dur:)
ellerine emeklerine saglik canim arkadasim.
sevgiler.