18 Haz 2011

PATLICANLI,TAVUKLU PİLAV

MALZEMELER
5 Aadet patlıcan
2 adet patates
3 su bardağı pirinç
4 adet tavuk budu
2 su bardağı sıcak tavuk suyu
2 su bardağı sıcak su
2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 Yemek kaşığı tereyağ
Tuz, karabiber
YAPILIŞI
Tavuklar tuzlu suda haşlanır didilip kenarda bekler.Pirinçler sıcak tuzlu suda ıslatılır, yarım saat bekler .Pilav tenceresine  sıvıyağ, tereyağ konur erimeye bırakılır, yarım saat sıcak suda bekleyen pirinçler iyice yıkanıp tencereye   konur, pirinçler ağır ateşte 10 dakika kavrulur, tuz ve  2 su bardağı sıcak su 2 su bardağı tavuk suyu ilave edilerek 2 dakika hızlı ateşte pişirilir ateş iyice kısılarak ağır ateşte pişmeye bırakılır.Pişen pilav demlendirilir. Patlıcanın 3 tanesi alacalı soyulur, yarım santim genişliğinde uzunlamasına dilimlenir,diğer 2 adet patlıcan kuşbaşı doğranır,  tuzlu suda 15 dakika bekletilir.Patateslerde kuşbaşı doğranır, patlıcanlar ve patatesler sıvıyağda kızartılıp kağıt  havlu üzerinde fazla yağları alınır, kelepçeli kalıba boyuna kesip kızararttığımız patlıcanlar yerleştirilir,pilavın yarısı patlıcanların üzerine dökülür,kuşbaşı kızarttığımız patates,  patlıcan ve tavuk etleri pilavın üzerine dizilir, kalan pilavda kalıba yerleştirilir ,kalıp ters çevrilir.dilimlenerek sıcak sıcak servis yapılır.










13 yorum:

Unknown dedi ki...

çok leziz ellerine sağlık sevgiler

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

her zamanki gibi enfes bir tarif ellerinize sağlık
bende pilavı pirinç severim bayıldım yarın yapayım bari:))
sevgiler

Unknown dedi ki...

Ablacım mutlu pazarlar ellerine sağ
lık patlıcan aşığı biri olarak bit
tim:)))öpüyorum.

Adsız dedi ki...

Geçenlerde ben de böyle bir pilav yapmıştım. Hem görüntüsü hem tadı nefisti. O nedenle gönül rahatlığı ile çok güzel olmuş diyebilirim. Ellerine sağlık.

yildiz dedi ki...

Sabah sabah böyle bir manzarayla karsilasmak hic iyi olmadi,kahvalti yapmadan direk öglen yemegine gecsem acabaaaa?
Ellerine saglik ablacigim,iyi pazarlar diliyorum

Güloanne mutfakta dedi ki...

gülcüğüm harika bir pilav olmuş bende kuşbaşı et ile yaparım tavuklusuda güzel olur ellerine sağlık arkadaşım

mutfagabuyrun dedi ki...

çok güzel bir sunum olmuş canım.ellerine sağlık.öpüyorum.

Unknown dedi ki...

Abalacııım ellerine sağlık.
Tavuk ve patlıcan iki sevdiğim lezzet birarada...
Çok güzel görünüyor.
Öpüyorum.

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik ablam harika bir sunum olmus, kim bilsin ne lezzetlidir!

mintinin dünyası dedi ki...

gül ablacım selamunaleyküm,
en sevdiğim lezzetlerden birini yapmışsın mahir ellerinle.süper görünüyor.
eline sağlık gülgüzeli ablacım.
çok öptüm seni

Sevil Şahin dedi ki...

Gül ablacım bu ne leziz bir tavuklu pilav olmuş hımm ellerine sağlık afiyet bal olsun
Sevgilerimle

Kulak Memesi dedi ki...

Bozmaya kıyamaz insan :) Mükemmel... :) http://pilavindibituttu.blogspot.com/

Yemek Tarifleri dedi ki...

elinize sağlık sunum olarak çok iyi görünüyor.
Benim tarifimi incelemek isterseniz: patlıcanlı tavuk tarifim... incelerseniz çok sevinirim.
mutlu günler dilerim