10 Nis 2011

FIRINDA PATATES DOLMASI


MALZEMELER

6-7 adet patates
2 adet kuru soğan
4 adet domates
6-7 adet yeşil biber
300 gram kıyma
1 tatlı kaşığı biber salçası
Tuz, karabiber, pulbiber
Maydanoz
3-4 diş sarımsak
1/2 çay bardağı sıvıyağ
YAPILIŞI
patatesler soyulur yıkanıp üzerlerinden bir kapak açılarak içleri oyulur,bir tepsiye dizilir sıvıyağ ile iyice yağlanır, ısıtılmış 200 derecede fırında hafif kızartılır.
kıyma tencerede suyunu çekene kadar kavrulur, yemeklik doğradığımız soğanlarda ilave edilerek iyice kavrulur sıvıyağ ve tuzu eklenir 4-5 adet yeşilbiber, kabuklarını soyup küçük doğradığımız 2 adet domates,3-4 diş sarımsak ve biber salçası eklenir, domatesler suyunu çekince ateşten alınır tuzu, pulbiberi, karabiberi ve maydanozu eklenir .
Fırında kızaran patatesler içlerine hazırladığımız kıymalı harç doldurulur , üzerlerini domates dilimleri ve yeşilbiberle süsleyerek sıcak suyunu ekleyerek tekrar fırında üzeri yağlı kağıt örtülerek pişirilir

13 yorum:

Özgen dedi ki...

Ellerinize sağlık yağda kızartmadan yapmanız harika olmuş sevgiler...

Baharcicegi dedi ki...

davet sofralarina yakisacak zengin bir yemek olmus, patatese sepet seklide cok sirin olmus eline saglik ablacim
yogurtlu pirasa kavurmasini denedim pirasa sevmeyen esim bile yedi tarif icin tesekkürler ablacim
tarifi aynen yayinladim

Unknown dedi ki...

Ablacım ellerine sağlık.
Çok severim patates dolmasını..
Çok güzzel görünüyorlar.
Sunum çok güzel olmuş.
Öpüyorum.

Unknown dedi ki...

Selam Gül hanımcığım
tam bizim evdekilerin sevdiği gibi olmuş ellerine sağlık bugün ne pişirsem derken buldum sanırım:)
Yada hiç uğraşmayayım size gelelim olmazmı?:)))
afiyet olsun canımcığım
sevgiler

Dilek Mutfakta dedi ki...

Ablacım ellerine sağlık çoookkk güzel olmuşlar,görüntü muhteşem lezzette bir o kadar güzeldir eminim.,sevgiler...

Ferkay dedi ki...

Ergülcüm ellerine sağlık çok güzel bir sunum olmuş.
Bayıldım.
Sevgiler..

mutfagabuyrun dedi ki...

görüntüye bakmak ne kadar lezzetli olduğunu anlatıyor canım.harika bir sunum olmuş.ellerine sağlık.öpüyorum.

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

ÇOK ŞIK HARİKA GÜZEL EMİNİM TADIDA NEFİSTİR BİZ PATATES SEVENLER OLARAK BAYILIRIZ BU YEMEĞE ELLERİNİZE SAĞLIK SEVGİİLE KLAIN

bir dilim bir tutam dedi ki...

Ne güzel ne hos olmus...Bayildim...
Süpersin...Güzel bir pazar dilegi ile....

dogada.blogspot.ru dedi ki...

SELAM

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

görüntü çok şeker,sunuma bayıldım.ellerize sağlık .

mintinin dünyası dedi ki...

sevgili arkadaşım benim.
ellerine sağlık diyorum.nefis olmuş maharetlim.
sana sevgilerimi gönderiyorum.

Adsız dedi ki...

GÜL HANIM ,
ELLERİNİZE SAĞLIK. ÇOK NEFİS GÖRÜNÜYORLAR. ESTETİK YİNE MUHTEŞEM. BBNİM ANNEM DE YAPAR BU TARİFİ. ÇOK GÜZEL VE LEZZETLİ.

SEMRA UZUN