25 Mar 2011

EZO GELİN ÇORBASI







MALZEMELER

1 su bardağı kırmızı mercimek
2 yemek kaşığı ince bulgur
½ çay bardağı sıvıyağ
1 adet kuru soğan
1 yemek kaşığı biber salçası
1 tatlı kaşığı nane
1 çay kaşığı kimyon
1 çay kaşığı pulbiber ,tuz
Limon
İsteğe göre 1 yemek kaşığı tereyağ
YAPILIŞI
Tencereye su doldurulur , kaynayınca içine iyice yıkdığımız mercimekler ilave edilir, pişerken ara, ara köpükleri alınır iyice pişince diğer tarafta kuru soğan çok küçük doğranır ve sıvıyağda pembeleşene kadar kavrulur, salçası eklenerek biraz daha kavrulur içine kimyon, nane ,pulbiber,tuz eklenir kaynayan çorbaya katılır, 2 kaşık ince bulgurda eklenerek 7-8 dakika daha Kaynatılır. İstenirse üzerine eritilmiş tereyağ dökülür limon sıkılarak servis yapılır.
NOT: arzuya göre eritilmiş tereyağ pulbiber ekleyerek üzerine dökülebilir .




11 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

çorba çok lezzetli görünüyor canım.bol limonlu harika olur.ellerine sağlık.öpüyorum.

Unknown dedi ki...

ŞİFA OLSUN ERGÜL HANIM.ELLERİNİZE SAĞLIK

yeşim dedi ki...

çok severim gülüm ellerine sağlık...ekşili ekşili nefis olur.güzel bir hafta sonu diliyorum.çok öptüm.sevgiler canım..

Unknown dedi ki...

Sagolasim o sahane yorumun icin canim benim... Sevgilerimle, senin de ellerine saglik...

Ferkay dedi ki...

Off ellerine sağlık canım bayılırım çorbaya harika görünüyor..
Öpüyorum..

Unknown dedi ki...

Canım ablam dumanı tüten bir kase çorbaya asla hayır diyemem ellerine
sağlık.Pasta kaldı maalesef ama şimdi
lik evdeki hesap çarşıya uymadı:))öpü
yorum.

çeşnici Handan dedi ki...

Kışın en sevdiğim çorbalarındandır. Nefis olmuş ellerine sağlık canım.

Güloanne mutfakta dedi ki...

ohhh mis gibi ellerine sağlık kokusu ve sıcaklığı taaa ankaraya kadar geldi arkadsşım öptüm

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik canim benim... Misler gibi... Afiyetler olsun... Sevgilerimle,

Adsız dedi ki...

how to increase page rank 1 seo backlink service instant backlinks

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.