20 Eki 2008

TAVUK KAPAMA

Bu tarif ile MAGGİ sponsorluğunda düzenlenene Fırında Tavuk Yemekleri yarışmasına katıldım” ve “Yarışma ayrıntıları için http://www.hamaratabla.com
MALZEMELER
Tavuk arzu edilen miktar
2 su bardağı pirinç
1 Adet kuru soğan
4 su bardağı sıcak tavuk suyu
1 kaşık tereyağ
1 kaşık sıvıyağ
Tuz, karabiber, pulbiber
YAPILIŞI
Pirinçler ayıklanıp, sıcak tuzlu su ile ıslatılıp, en az 30 dakika bekler.
Tavuklar , haşlanır etleri sudan çıkartılır, bir kenarda bekler, tavuğun suyu tel süzgeçten süzülür sıcak olacak şekilde bekletilir. Soğan yemeklik doğranır , teflon tepsiye sıvıyağ eklenir soğanlar pembe bir renk alana kadar kavrulur , pirinçler yıkanıp eklenir, tuzu katılır , pilav yapar gibi kavrulur , sıcak tavuk suyu eklenir , üzerine 1 kaşık tereyağ küçük parçalar halinde konulur ,tavuklara tuz, pulbiber sürülür pirinçlerin üzerine yerleştirilir ısıtılmış 180 derece fırında suyunu çekene kadar pişirilir .

NOT: Ben pirinçler kurumasın diye tepsinin üzerine tel ızgara koyup yağlı kağıtla kapatıp tavukları üzerine koyuyorum. AFİYET OLSUN

27 yorum:

Adsız dedi ki...

yeni haftanız mutluluklar getirsin..sevgiler

Unknown dedi ki...

Canımmm ellerine sağlık misler gibi olmuş valla,öptüm...

made in funda dedi ki...

MMM TAM AĞIZLARA LAYIK BİR YEMEK OLMUŞ.AFİYETLER OLSUN...

Adsız dedi ki...

merhabalar ablacım oruçlu oruçluda bakılmıyor ki nefis olmuş.ellerine sağlık.şurdan bir but aldım darılmazsın dimi
çok çok öpüyorum.

hdidem95 dedi ki...

ellerine sağlık canım ablam çok güzel olmuş sevgiler

Adsız dedi ki...

en sevdiğim ikili
ellerine sağlık
sevgilerr

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Gülcüğüm ellerine sağlık,
daima vazgeçilmezlerden ..

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal dedi ki...

Gülüm ben but yiyemiyorum, sadece göğüs yiyebiliyorum fakat güzel gözüküyor. Afiyet şeker olsun, yarasın canım :)
Teşekkür ediyorum ayrıca övgülerine, Amin hepimize kısmet etsin inşallah tatlım.

Dilek Mutfakta dedi ki...

Ablacım düzenlemelerin için teşekkür ederim bağlantı eklemeyi bilmiyordum bugün öğrendim kimi açıldı kimi açılmadı bende farkettim ama düzeltemedim çok teşekkür ederim yardımın için,tavuk kapamayı bende çok severim ama pirinçler biraz kuruyordu kenarlarda birde böyle deniyeceğim iyi fikir eline sağlık...

HÜLYA dedi ki...

ooh tavuklar ye beni diye bağırıyor resmen... ellerine sağlık ablacım. afiyet şeker olsun ...

Çok öptüm ablacım sevgiler

birsence dedi ki...

gül ablam etimek salatasını pardon etimek pastasını:):):) denemeni tavsiye ederim inan çok lezzetli sen daha güzel yaparsın eminim...benimde sana gönderdiğim maillerim geri dönüyor...en yakın zamanda ekleyeceğim...işyerinde msn açılmıyor server izin vermiyor evdede şu an netim yok inşallah kayınvalidemlere gittiğimde ekleyeceğim seni...öpüyorum ablam...yine ziyarete gel emi...tavuk kapamada bir harika:)

Unknown dedi ki...

canim arkadasim oncelikle oglum icin iyi dileklerine cok tesekkur ederim canim
her zamanki gibi ellerine saglik nefis olmus. marifetli arkadasim ellerine kollarina saglik.
kucak dolusu selam ve sevgiler.

Adsız dedi ki...

pilavı zaten cok severım tavukla bırlıkte nefıs gorunuyor ellerıne saglık canım sevgıler..

nagehan dedi ki...

Gül ablacım hayırlı sabahlar...
Başsağlığı mesajı için sağolasın, Allah hepinizden razı olsun, bir kez daha gördüm ki blog alemindeki arkadaşlıklar çok güzel...İyiki varsınız....

Yemekde nefis görünüyor ellerine sağlık......

Disalce dedi ki...

of harika görünüyor..ne zamandır bende yapmak istiyorum...

ellerine sağlık....

inci dedi ki...

çok güzel bir blog,yemekler mis gibi,ellerine sağlık arkadaşım...sevgiler..

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Ellerine saglik ablacim,benim annemde sikça yapar çok severiz,muhtesem olmus harika gorunuyor...sicacik sevgiler,kocaman optum...

Ferkay dedi ki...

Gül üm harika bir tarif olmuş hemen aldım deneyeceğim. Ellerine sağlık. Sevgiler.

yildiz dedi ki...

Harikaaaa,ellerine saglik ablacigim,sevgiyle ve dostca kal..

Sevil Şahin dedi ki...

MERHABALAR CANIM ;
ARTIK GELENEKSEL HALE GETİRMEYİ PLANLADIĞIMIZ İSTANBUL BULUŞMALARININ 3 .SÜNÜ GERCEKLESTİRECEGİZ DUYDUK DUYMADIK DEMEYİN 8 KASIM 2008 SAAT 14:00 DE BAKIRKÖY GALERİA DA ALT KATINDA MADODA BULUŞACAGIZ SENİDE ARAMIZDA GÖRMEKTEN MUTLULUK DUYARIM .
DAVET ETMEYİ UNUTTUGUM YADA YETİŞEMEDİM TÜM İSTANBULDAKİ SİTE SAHİBİ DOSTLARIM HEPİNİZİ BEKLİYORUM GELMEK İSTERSENİZ EGER YORUM KISMINA TELEFON VE İSİMLERİNİZİ BIRAKMANIZ YETERLİ OLACAKTIR İSTERSENİZ MSN ADRESLERİNİZİDE YAZABİLİRSİNİZ. YORUMLARIM ONAYLIDIR VE KESİNLİKLE YAYINLANMAYACAKTIR. LÜTFEN BANA OLUMLU YADA OLUMSUZ YORUM BIRAKINIZ
SEVGİLER BİRDEMLİKSOHBET SEVİL

Melek* dedi ki...

ooohh* enfes olmuş ellerine sağlık canım

ceyt dedi ki...

mmm görüntü harika.ellerine sağlık.yiyenlere afiyet olsun.
sevgiler..

Adsız dedi ki...

hayırlı cumalar ve güzel haftasonları diliyorum

hdidem95 dedi ki...

hayırlı cumalar sevgiler ablacım

Adsız dedi ki...

Tavuk-pilav ikilisi bayılırım
ellerine sağlık ablacım!

Adsız dedi ki...

s.a sevgili Dogadan hanimefenedi;
Dünyada dört nimet vardir, bunlar kendisine verilen kisi dünya ve ahiretin hayrini görmüstür.Bunlar; Zikreden dil, Sükreden kalp, Sikintilara katlanan beden ve saliha kadin.. HZ.MUHAMMED (S.A.V)
Hayirli cumalar dileklerimi birakiyorum.
Ayrica ellerinize saglik diyorum.

baharhabercisiyim

Adsız dedi ki...

selam canım.olanlar için çok üzgünüm...umarım en kısa zamanda bu kabus biter ve arkadaşlarıma kavuşurum:(herkesi özledim ya...
http://hunerlieller.net