16 Eyl 2008

KIRMIZI BİBER SALATASI

Biberler közlenir ayıklanıp yıkanır , küçük küçük kesilir 3-4 diş sarımsak ezilir yoğurda katılır biberlerin üzerine dökülerek tuz ilave edilir, iyice karıştırılır üzerine pulbiber ve nane eklenip servis yapılır .

4 adet kırmızı biber 2 adet domates 4 adet yeşilbiber 1/2 demet maydanoz
3-4 diş sarımsak, sızma zeytin yağ,sirke ,tuz, pulbiber .Domateslerin kabukları soyulur çok küçük doğranır, biberler közlenir küçük doğranır , yeşil biberler ve maydanozlar çok ince kıyılır , bütün malzemeler karıştırılıp servis yapılır .


Geçen sene kış için hazırladığım biberler bozulmadan uzun süre dayanıyor . Hazırların lezzetinde oluyor.
Biberler közlenir kabukları soyulur, çekirdekleri çıkartılıp yıkanır. Bir tencerede su kaynatılır içine tuz ve sıvıyağ eklenir istenirse sarımsak ilave edilir biberler bu suyun içinde 1-2 dakika tutulup kavanozlara yerleştirilir kaynayan suda kavanozlara dökülür kapakları iyice kapatılıp ters çevrilir soğuyana kadar bekler .

10 yorum:

NiNo dedi ki...

off ablacim cok severim ben bunu ellerinize saglik

Leziz Sofralar dedi ki...

Salatalar mis gibi görünüyor ablacim ellerine saglik...

sevgiler...

Adsız dedi ki...

Bak bu mangal keyfine olurmuş mesela ama daha önce yapsaydın tabi :)
Ellerine sağlık ablacım.
Benim 9 günüm kaldı İstanbul'da ben gitmeden bir görüşebilsek ne güzel olur...
Ebru Akın ve yakışıklı oğlu ile buluşucam bu haftasonu büyük ihtimalle.Sen de eşlik edebilsen mesela :)

Adsız dedi ki...

hayırlı sabahlar ablacım.ellerine sağlık salatan ve konservelerin harika olmuş.ben konserve yapamadığım için buzdolabı poşetine porsiyonluk koyup dondurucuya atıyorum.ama en sağlıklısı konserve tab ki e beceremiyin ce:(
hayırlı ramazanlar sevgilerimle

Adsız dedi ki...

ablacım ellerıne saglık valla super olmus.
afıyet olsun sıze..
sevgiler:)

şeker pasta dedi ki...

Bayılırım kırmızı bibere ellerine sağlık

sarımutfak-hande dedi ki...

salatalar harika olmuş ablacım ellerine sağlık
sevgiylekal

SOFRAM dedi ki...

Canım Gül'üm, biz de dün kırmızı biberleri közleyip bir kısmını dondurucuya attık, birazı da dolapta bekliyor, salatasını yapmak için, iki akşamdır davetteyiz yapamadık.
Çok seviyoruz kırmızı biber salatalarını, yalnız sirkelinin içine domates koymuyordum, bu şekilde de çok güzel olur, bu şekilde deneyelim yarın akşama, nefis bir lezzet, nasıl da güzel görünüyorlar öyle, afiyetler olsun güzelim.
Biberlerin bolluğunda yine alıp atmak lazım dondurucaya, senin konserve gibi yapma usulünde güzel, domatesi yapıyordum ama bunu hiç denememiştim, hiç olmazsa dolapta yer kaplamazlar, bu şekilde de deneyeyim, çok teşekkürler canım.Kışın sağlıkla yersiniz inşallah.Ellerine sağlık canım.
Canım güzel bereketli bir iftar diliyorum, ailecek sevgi ve selamlarımızla...

karakazan dedi ki...

Bizde yapari bu kavanozdakilerden ve yagli tursu deriz,cok severim ben.Salatalar harika olmus ayy sarimsakli nefistirler simdi.Ellerine saglik ablacigim.

sevgilerle,serap.

Adsız dedi ki...

gulabla siteni hergun takip ediyorum.harika seyler yapiyorsun ellerine saglik. bir yorumda rahatsiz oldugunu okudum gecmis olsun .umarim onemli bir sey degildir. selamlar hayirli ramaazanlar.yemeksaati sitesinden yagmur