1 Ağu 2008

KARNIYARIK YAĞDA KIZARTMADAN(ve patlıcan oturtma)




MALZEMELER
7-8 adet patlıcan
2 adet kuru soğan
4 adet domates
8-10 adet yeşil biber
400 gram kıyma
1 tatlı kaşığı biber salçası
Tuz, karabiber, pulbiber
Maydanoz
3-4 diş sarımsak
1/2 çay bardağı sıvıyağ
YAPILIŞI
Patlıcanlar alacalı soyulur, tuzlu suda acısı gitsin diye 15 -20 dakika bekler, tuzlu sudan çıkarıp yıkadıktan sonra iyice kurulanır, bir tepsiye dizilir sıvıyağ ile iyice yağlanır, ısıtılmış 200 derecede fırında arada alt üst edilerek hafif kızartılır.
Soğan ve kıyma tencerede suyunu çekene kadar kavrulur, sıvıyağ eklenir tekrar iyice kavrulur,4-5 adet yeşilbiber, kabuklarını soyup küçük doğradığımız 2 adet domates,3-4 diş sarımsak ve biber salçası eklenir, domatesler suyunu çekince ateşten alınır tuzu, pulbiberi, karabiberi ve maydanozu eklenir .
Fırında kızaran patlıcanların ortalarını keserek içlerine hazırladığımız kıymalı harç doldurulur , üzerlerini domates dilimleri ve yeşilbiberle süsleyerek sıcak suyunu ekleyerek tekrar fırında üzeri yağlı kağıt örtülerek pişirilir .
NOT: patlıcan oturtma yapmak istersek patlıcanları yuvarlak veya uzun dilimleyerek aynı şekilde fırınlayarak kızartıp üzerine hazırladığımız iç yerletirilip üzeri domates ve biberlerle süslenip tekrar fırına verilir .

16 yorum:

Özlem Ceylan dedi ki...

slm canim ablacigim nasilsin insallah iyisindir.Allah iyilikler versin ellerine saglik karniyarik nefisgorunuyor sen yaparsinda guzel olmazmi?
burda okullarin tatili bitiyor 11 agustosta okullar acilacak guzel guzel tembellik yapiyordum,artik cocuklari okula gotur geri getir gunde 4 defa evden cikacagim,yani kosturmaca basliyor...tatilde bos durmadim tabiki baklava,su boregi,kayseri mantisi yapip dipfrize attim,komsumla beraberce imece usulu yaptik hali yikadim yani tembellik dediysem bos durmuyorum....ama illaki genelde evdeyim ama bilgisayari acmiyorum yoksa basindan kalkamiyorum bir is yapamiyorum.sevgiyle öpüyorum

Adsız dedi ki...

merhaba ablacım karnıyarığa bayılırım.ellerine sağlık harika görünüyor.iyi haftasonları diliyorum

www.illedeyemek.com dedi ki...

Canım eline sağlık harika...

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Kızartmadan oluşu çok pratik ve sağlıklı.. Ellerine sağlık sevgili Gül.. Sevgiler..

keskinli dedi ki...

ablacim selam tam yazlik bir lezzet vede yagsiz olmasi dahada hafif olur tabiki ellerine saglik sevgiler

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, ellerine saglik, harika olmus, hemde kizartmadan hafif, ben de patlicanin her türlüsünü cok severim, kizartmadan da kacinirim, sevgiler....

lezzetlilerim dedi ki...

Ellerine sağlık ablacım herzamanki gibi süper bir görüntü vede hafif bir yemek olmuş. Sevgiler

Adsız dedi ki...

ablacım günaydın...ellerine sağlık..çok sağlıklı ve hafif.bende kızartmadan yapıyorum.aynı lezzeti yakalıyorum..sevgilerimi yolluyorum.

Adsız dedi ki...

Canım ulaşamadım nasılsın? inşallah iyisindir. Annemlerin yanına gidiyorum, dilerim allah nasip eder inşallah 15-20 gün sonra tekrar görüşürüz. Yemeklerin nefis olmuş, ellerine sağlık. Allahın iyiliği ve sevgisi üzerinize olsun. Çok öpüyorum, allahaısmarladık... Aleyna-Dilara

karadenizsofrasi-Balıkesir dedi ki...

selam ,yine çok güzel tatlar yapmışsın ellerine sağlık
sağlıklı,mutlu günler diliyorum.

Damak Tadı dedi ki...

Çopk nefis ve sağlıklı olmuşlar Gül'cüğüm,ellerine sağlık canım..Afiyetler olsun..


Sevgiler..

Dilek Mutfakta dedi ki...

ablacım eline sağlık yemek harika görünüyor,Bursaya gelecektin haber çıkmadı merakla bekliyorum,öptüm...

Adsız dedi ki...

Ben de karnıyarığı kızartmadan yapıyorum ablacım.
Öyle daha az yağlı olduğu için daha az kalorili oluyor :)
Gerçi annem daha lezzetli diye önceden hep kızartır ama ben kalori davasındayım :)
Ellerine sağlık her 2 yemeğin de çok lezzetli görünüyor.
mucuk!!!

Cafe Gusto dedi ki...

Bloğunuzda çok güzel tarifler var ellerinize sağlık..sevgiler...

Adsız dedi ki...

hayırlı cumalar...selamlarımı bırakıyorum..

Adsız dedi ki...

Bu şekilde hafif olmuştur. Çok güzel görünüyor. Ramazanda da insan değişik birşeyler yapmak istiyor. Ellerin dert görmesin. Hayırlı ramazanlar diliyorum.