17 Tem 2008

SOĞUK ÇORBA


ADANALI VE SİVASLI 2 ARKADAŞIMDAN ÖĞRENDİĞİM İKİSİNİNDE AYNI TARİFLE YAPTIĞI YAZIN SERİN SERİN İÇTİĞİMİZ NEFİS BİR ÇORBA



MALZEMELER
1 su bardağı aşurelik buğday
1 çay fincanı nohut
1 kase yoğurt
Nane, tuz
YAPILIŞI
Buğday akşamdan ayıklanıp iyice yıkanır, üzerine 1 litre kadar soğuk su ilave edilerek bir, iki taşım kanatılır, sabahleyin ateşe konulur, suyu azsa su ilave edilerek iyice pişirilir.
Nohut akşamdan ıslatılır, sabahleyin haşlanır suyu süzülür, haşlanmış buğdaya ilave edilir bir iki taşım beraber kaynatılır. Yoğurt iyice çırpılır tuz atılır koyu bir ayran yapılır, buğdaydan içine bir miktar eklenerek yoğurt ılıtılır ve yavaş yavaş buğdaya ilave edilir çok koyu olmayan çokta sulu olmayan bir kıvamda hazırlanır, üzerine nane ilave edilir Soğuduktan sonra buzdolabında iyice soğutulur. Soğuk olarak servis yapılır. İSTENİRSE İÇİNE BUZ İLAVE EDİLİR YAZIN SICAK GÜNLERİ İÇİN HARİKA BİR ÇORBA.

16 yorum:

www.illedeyemek.com dedi ki...

Çorba tam yaza uygun,fasülye dible nefis olmuş ellerinize sağlık....

SOFRAM dedi ki...

Gül'cüğüm tam sıcaklara uygun bir çorba, hiç yapmadım ama Ankara'da bir arkadaşımda annesi yapmıştı birkaç sefer içtim, serinletici ve güzel bir çorba, ellerine sağlık güzelim.
Dün kızımın doğum günüydü öğlene kadar birşeyler yaptım öğleden sonra eşimin de izin vaktiydi, kızımın arkadaşları da geldi kutladık, akşama yine misafirim vardı. Ama sabah öyle zor kalktım ki her tarafım ağrıyordu, artık çok yorgunluğa gelemiyorum, bugün de biraz dinleneyim, hem de sizlere bakayım dedim.
Canım görüşmek üzere sevgi ve selamlar ailecek...

Adsız dedi ki...

merhaba ben geldim çorba harika olmuş.ellerine sağlık.bizde bunun sıcağını yaparız.nefis olur.hayırlı cumalar iyi haftasonları

yapraksarma dedi ki...

canım yemekler harika..ama çorbada zeytinyağı yok sanırım..yemeğin zeytinyağlı olması gerekiyor..ama fasulye zeytinyağlı sanırım.birde fasulyenin yöresi giresun sanırım bana tam söyleyebilirmisin..Çorbanı almayı çok isterim ama içinde zeytinyağ olması lazım.sevgilerimle

Adsız dedi ki...

bu çorbayı hiç denemedim...ama güzele benziyor.yapayım bende. hele aydın'da çok horageçer herhalde.. soğuk soğuk. ...hayırlı cumalar...güzel bir hafta sonu diliyorum ablacım.sevgiler...

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Çok güzel bir hafta sonu diliyorum.
Hoşça kalın.

Adsız dedi ki...

selam..bu sıcaklarda bu ayranlı nefis çorba ne güzel içilir...elinize saglık...sevgiler.

Adsız dedi ki...

ablacim,bu corbayi biliyorum cok cok lezzetli ama senin zarif sunumunla dahada g�zellesmis
Ellerine saglik

Baharcicegi dedi ki...

Soguk corbadan annemde yapardi yaz günlerinde,fasulye diplesini trabzonlu bir arkadasimda yemistim cok lezzetliydi iki yemekte tam yazin sicaginda hafif bir yemek olmus eline saglik ablacigim.
Hayirli cumalar

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık çorba harika görünüyor. Bir kaç gündür giremedim senin bloğunu bile çok özledim. Gülüm umarım çok iyisindir, kendine çok iyi bak canım, kucak dolusu sevgiler. Aleyna-Dilara

yildiz dedi ki...

Annemin yazin cok yaptigi ve de en cok kendisinin yedigi bir corbadir.
Yalniz nohut birakilmiyor bizim yaptigimizda..
Ellerine saglik ablacigim,bu sicaklarda serin serin yiyin,afiyetler olsun.

banu kırmızıgül dedi ki...

canım ellerine salğık mutlaka deniyeceğim sevgilermle..

HÜLYA dedi ki...

ellerine sağlık .. çorbalar süper görünüyor ... afiyet şeker olsun

Adsız dedi ki...

Merhaba.Memleketim dolayısıyla bu çorbayı iyi bilirim.Bizde sarmısak da eklenir.Daha farklı bir tat elde edilir.Sizin çorba da çok güzel görünüyor.Ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

canim corba cok nefis olmus yazin sicaginda ne guzel icilir mutlaka deneyecegim.fasulye dibleside nefis olmus ellerine emegine saglik marifetli arkadasim.
blogumla ilgilenemedim evlatlar geldiler telastan pc yi acamadim.
ama aklim hep sizdeydi neyseki simdi biraz rahat bir nefes alabildim.canim cok opuyor sevgi ve selamlarimi gonderiyorum.

Adsız dedi ki...

çorba olsun da soğuk sıcak farketmez...lıkır lıkıırrr içilir :)
Ellerine sağlık ablacım!