12 Şub 2008

FIRINDA HAMSİ

MALZEMELER
1 kilo kılçıkları çıkartılmış hamsi
1 adet limon
2 adet kuru soğan
1/2 demet maydanoz
2 yemek kaşığı sıvı yağ
tuz, karabiber
2 adet domates
YAPILIŞI
Hamsi ayıklanıp kılçıkları çıkartılır, yıkanıp, tuzlanır tepsi yağlanır , piyaz lık doğranan soğanlar dizilir, üzerine hamsiler dizilir, dilimlenmiş domatesler ve kabukları soyulup dilimlenen limonlar dizilir tuzu karabiberi eklenir. En son maydanozlar ilave edilir, yağı üzerine gezdirilip 180 dercede ısıtılmış fırında hafif kızarana kadar pişirilir .

22 yorum:

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
ah inanmiyorum, simdi nasil da canim cekti bu hamsileri görünce, inan bugün bende hamsili pilav düsünüp durdum, buraya haftada ancak bir kez geliyor hamsi o yüzden.

Firindaki halide cok lezzetli olmustur bundan eminim, ellerine saglik diyorum.

Selam ve sevgilerimle..

ortanca34 dedi ki...

günaydınlar..
gününüz çokk güzel geçsin inş..sağlık ve huzurla dolu..ellerinize sağlık tablo gibi görüntü..bnm çocuklarda hamsi fırını çok seviyorlar..çok şükürki balık seviyorlar o kadar seçicilerki::))kısmetse cuma gibi size etkinlikle ilgili bilgi veririm..tekrar teşekkürler ediyorum sevgiyle kalın...

SOFRAM dedi ki...

Günaydın Gülüm, ne güzel bir görüntü bu böyle, tabbii hele de balığı sevice...Hamsinin herşeyini severim, bu sene de maşallah pek güzel hamsiler, bitmeden bolca tüketmek lazım. Kendi küçük ama faydası çok...Ben de bu hafta kızartma, ızgara ve omletini yaptım,herkesin arzusuna göre,biz çok seviyoruz hamsiyi, ama daha pilavlısını yapmadım, sıra onda.Canım ellerine sağlık,afiyetler olsun...
Öpüyorum, sevgiler...

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Ayyy görüntü çok güzel zaten balığı çok severim.Ellerinize sağlık ablacığım harika olmuş....

EZGi :)) dedi ki...

canı bende fırında hamsi yapıyorum çok lezzetli oluyor.bunuda mutlakadeneyecegim.ellerne saglık kocaman sevgiler

sarımutfak-hande dedi ki...

hazır balık mevsimi bol bol yemeli değilmi?
eline sağlık ablacım çok güzel olmuş
öptüm yanaklarından

Disalce dedi ki...

çok seviyorum çok....hamsiyi görünce içim acıktı....canım istedi....

ellerine sağlık gül ablacım....

Adsız dedi ki...

Gülüm ellerin dert görmesin bu kadarmı fırında hamsi güzel gözükür. Hayran oldum haftanın 3-4 bıkmadan balık yiyecek kadar çok seviyoruz bu tarif çokta sağlıklı ve hafif olur. Çok öpüyorum seni.
Aleyna - Dilara

Unknown dedi ki...

Hafta sonları vazgeçilmezimin balık..Hamsi fırında güzel oluyor ben tavasından daha çok seviyorum..Ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

merhaba canim hamsiler gel beni ye diyor gerci balikla pek aram yok ama saglikli diye yiyorum senikiside cok güzel olmus eline saglik ,sevgiler

Damak Tadı dedi ki...

Gül'cüğüm,bizde buna hamsi ekşilisi derler.Çok nefis ve iştah acıcı görünümü var.Ellerine sağlık tatlım..Canım çekmedi desem yalan olur.Üstelik yanına helvadan da olunca..)))Ayrıca helva çok nefis görünüyor..Tıpkı Kelkit'lilerin helvasına benzemiş canım..Senin ve Nihan'ın ellerine sağlık..Afiyetler olsun!

Sevgiler

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım...Selamlar.....

uygarimizlahayat dedi ki...

Hımmmm valla görüntü muhteşem olmuş ellerine sağlık ...

Adsız dedi ki...

Ablam blam canım ablam,sen bitanesin vallahi billahi.Senin gibi olabilmek için 40 fırın ekmek yememiz lazım heralde.Ne harika nefis lezzetle yapıyosun öyle.Balık tepsisi süper ama helva,pırasa sarması vs.yani yaptığın herşey her zamanki gibi harika ellerin dert görmesin emi öptüm seni...

lezzetmutfağı...

Baharcicegi dedi ki...

Cicek gibi acmis hamsili tepsi ne güzel dizmissin ve süslemissin.Hamsi baliklar icinde en sevdigim balik,görüntü beni aciktirdi bugün biraz kendimi iyi hissetmiyorum birsey yemedim ama bu hamsileri olsa hemen yerdim eline saglik ablacigim.

Adsız dedi ki...

SEVGİLİLER GÜNÜN KUTLU OLSUN CANIM

Adsız dedi ki...

ellerinize saglık.. bı hamsı sever olarak bu yemege bayıldım.. afiyet olsun ablacım sıze:)
opuyorum.. gorusmek uzere..

www.fatostuncay.blogcu.com

Yaren dedi ki...

Gül ablacim hamsiler harika görünüyor,hamsinin firindaki halini pek görmedim sayilir.Cok lezzetli bir görüntüsü var,ellerine saglik.Ayirca sevgililer günün kutlu olsun canim:)

hayatkazanbenkepce dedi ki...

HAMSİYİ TAVASI DIŞINDA BAŞKA BİR PİŞİRME YÖNTEMİYLE YEMEYECEĞİMİZİ DÜŞÜNÜRDÜM ANCAK BU TARİF ÇOK GÜZEL GÖZÜKÜYOR. DENEMEYİ DÜŞÜNÜYORUM , ELLERİNE SAĞLIK CANIM...

ortanca34 dedi ki...

merhaba..hayırlı akşamlar dilerim...hayırlı cumalar...ayrıca sevdiklerinizle geçireceğiniz nice 14 şubatlar dilerim..
14 üncü etkinlik defneyle birlikte arkadaşımızda biliyorsunuz..ordaki duyuruyu tarih ve etkinlik nosunu değiştirerek cumartesiden itibaren son ve bir önceki etkinlik katılımcılarına vede kendi arkadaşlarınıza yorum olarak bırakmaya başlayabilirsiniz..tarih pazartesi_pazar şeklinde olacak..
yardımcı olabileceğim birşey olursa bildirirsiniz..sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

S.A Dogada hanimefendi arkadasim,
mmm bir de mevsim kis olunca baligin tadina doyum olmaz, ellerinize saglik.
Hayirli Cumalar ve akabinde cok güzel bir haftasonu tatili dileklerimle.

baharhabercisiyim.blogcu.com

Unknown dedi ki...

canim arkadasim nekadar nefis gorunuyor ellerine saglik.
sayfana geldimmi icim aciliyor hersey okadar nefis ve leziz gozukuyorki.
ellerin dert gormesin.
sevgililer gununu en icten duygularimla kutlarim.Allah sevdiklerini sana senide sevdiklerine bagislasin.
canim benim opuyorum sevgilerimi gonderdim.