1 Şub 2008

ELMALI TATLI

sevgili tarif dünyası kardeşimizin düzenlemiş olduğu porselen demlik çay etkinliğine yeni denediğim bu elmalı tatlı tarifiyle katılıyorum kolaylıklar diliyorum sevgili kardeşim
http://tarifdunyasi.blogcu.com/


MALZEMELERİ
Muhallebisi
750ml süt ( 3,5 su bardağı süt)
1 yumurta
2 yemek kaşığı tereyağı
3 yemek kaşığı un
1 su bardağı şeker
1 paket vanilya
İÇİNE
dövülmüş ceviz, kuru üzüm, tarçın
AYRICA
5 adet sarı elma ( ben kırmızı elma ile yaptım )
10 yemek kaşığı toz şeker
10 adet pötibör bisküvi
üzeri için hindistan cevizi
YAPILIŞI
Elmaları soyun, ikiye kesip çekirdek yuvalarını çıkartın. Yayvan bir tencereye çekirdek boşlukları alta gelecek şekilde dizin. Üzerlerine birer yemek kaşığı toz şeker serpin. Yarılarına gelecek kadar su ekleyip dağılacak kadar yumuşamalarına izin vermeden pişirin.
Tereyağı hariç kalan krema malzemelerini devamlı karıştırarak muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin. Pişince yağı ekleyip karıştırarak erimesini sağlayın.
İç malzemeyi bir kasede karıştırın. Pişen elmaları sırayla alıp çekirdek yuvalarını iç malzemeyle doldurun. Üzerine bir pötibör bisküvi kapatın. Bisküvi altta kalacak şekilde borcama dizin.
Hepsini dizince muhallebiyi üzerlerini ve aralardaki boşlukları kapatacak şekilde dökün. Hindistan cevizi serperek buzdolabında soğumaya bırakın
NOT :portakal ağacının tarifi . Bu lezzetli ve hafif tatlı tarifi için teşekkürler sevgili Hatice
Çok hafif ve lezzetli tavsiye ederim .



38 yorum:

Adsız dedi ki...

aldım canım eline sağlık allah razı olsun selamlar sevgiler

Adsız dedi ki...

Ablam canımıniçi,

Canım ablacım ben görmeyeli neler yapmışsın yine maşallah.Senin hasta halin bile bizi 10 kere cebinden çıkarır.Ellerine sağlık ablam.Arasıra uğra nolur çok ösledim o güzel sözlerini.Ellerinden öperim...

lezzetmutfağı....

Adsız dedi ki...

Güzel gülüm sen yapınca herşey muhteşem oluyor, canım benim harikasın gene. Elma almayı inş. unutmam oğluma yaparım bu güzel tarifini, ellerine sağlık. SAĞLIKLA KAL, KUCAK DOLUSU SEVGİLER, SAYGILAR...

Adsız dedi ki...

ellerinize saglık ablacım.. cok guzel gozukuyor.. tam etkınlıge yakısır bı tarıf olmus..
hayırlı cumalar diliyorum:)

fatostuncay.blogcu.com

SOFRAM dedi ki...

Canım GülCüğüm, günaydın canım çok güzel bir tarif paylaşmışsın bizimle, çok güzel görünüyor,elmalı lezzetleri çok severim. Ben de geçenlerde eski bir elma tatlısı tarifimi yapmıştım, seninkinin benzeri, dün oturdum tarifini yazdım,sonra vazgeçtim üstüste tatlı olmasın diye. Daha sonraki günlerde yayınlarım artık.Bu senin tarifi de denerim bir ara, eşim çok seviyor elma tatlısını, ellerine sağlık canım, kendine iyi bak, sevgiyle öpüyorum...

Adsız dedi ki...

selam..nefis görünüyor elma tatlısı..bende bu tarifi ne zamandır denemek istiyorum ama fırsatım olmadı:)))eline saglık..sevgiler..

sarımutfak-hande dedi ki...

slm ablacım
tatlın harika olmuş ellerine sağlık.
iyi bir haftasonu dilerim

Adsız dedi ki...

Canım benim, elmalı tatlın nefis. Ne yapsan bir başka güzel oluyor. Nefis.
Ellerine sağlık. Sevgiler
guldenelkan.blogcu.com

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Ablacığım nefis olmuş ellerinize sağlık...

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık ablacım.
Ben portakal reçelini yapıcam ama şurayı anlayamadım.

-"Portakallar acısı gidene kadar 3 veya 4 sefer haşlanarak her sefer haşladığımız suları süzülür 1 kilo şeker 1 litre su ile ateşe konulur, koyu bir kıvama gelene kadar kaynatılır. Dilimlenen portakallar ilave edilir, istenen kıvama gelene kadar pişirilir."

Dilimlenen portakallar ilave edilir diyor.biz demin 5 portakalı haşlayıp şekerle ateşe koymadık mı?Tarifte 5 portakal ve 2 portakal suyundan başka dilimleyip ekleyeceğimiz portakal yok ki :))
Anlayacağım şekilde yazarsan tarifi bugün içinde yapma şansım olacak da :)

dogada.blogspot.ru dedi ki...

burcucum malzeme listesinde de en altta 2 portakal ve bir limonun suyu yazıyor ayrıca demediğim için herhalde fark etmedin haşladığımız 5 portakaldan ayrı 2 portakalı ve bir limonun suyunu sıkıyoruz portakalın kabuğunun keskin kokusunu azaltıp portakal lezzetinin öne çıkması açısından sularını ilave ediyoruz anlamadığın bir yer olursa sorabilirsin canım ben bakarım bu gün sık sık pc ye portakalın suyunu sıktıktan sonra yanlız ince süzgeçten geçirmeyi unutma posalı olmaması için sevgiler canınsı

dogada.blogspot.ru dedi ki...

burcucum blogcuda çalışma var herhalde senin sayfana yazamıyorum canım açılırsa yazmaya çalışacağım

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık,nefis görünüyor tatlı.


sevgilerimi gönderiyorum....

Adsız dedi ki...

ablacım anlatamadım.
5 portaklı dilimleyip mi kaynatıcaz 2-3 kez bütün mü?
portakal suyu ve limon suyunu anladım.
***
Dilimlenen portakallar ilave edilir, istenen kıvama gelene kadar pişirilir.*** demişsin ya...hangi portakal oluyo bu?
BU ARADA MÜJDEEEEEEEEEEEEEEEEEE
VİZEM ÇIKMIŞ! :))))))))))))

dogada.blogspot.ru dedi ki...

burcu canım gözün aydın çokkkkkkkkkk sevindim canısı ALLAH hayırlısı ile kavuşmak nasip etsin bi tanem
canım 5 adet portakal bütün olarak 3 veya 4 sefer haşlanacak haşlandıktan sonra dilimlenecek kaynayan koyulaşmaya başlayan şerbete atılacak sonra portakal suyu velimon suyu eklenecek

Baharcicegi dedi ki...

Bende denemeyi düsünüyordum,meyvelikte elmalar yumusamis bu tarifle nefis bir elma tatlisi olur.Görüntü harika kar yagmis sanki elmalalarin üstüne,eline saglik ablacigim.
saglikli huzur dolu bir hafta sonu dilerim

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, ellerine saglik, ben bu lezzeteri cok severim, emeklerine saglik, nefiiiis, sevgiler...

Özlem Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik canim Gul ablacigim boyle muhallebili tariflere bayilirim cok hafif olur eminim cok da lezzetli olmustur.Yaptigim yaspastalardan nerdeyse kar etmeye basladim ilk baslarda kendimi tanitmak icin cok ucuza yapiyordum simdi malzeme fiyatlarini hesap edip de fiyat soyluyorum,gerci el emegimi hic bir zamam parayla olcemem ben o pastalara cocugum gibi sefkat gosteriyorum suslerken.Onemli olan musteri memnuniyeti...Simdiye kadar hic sikayet gelmedi...Insallah boyle gider..sevgiler

hdidem95 dedi ki...

merhaba ablacım elmalı tatlıyı çok severim ama muhallebili hiç denememiştim ama mutlaka deneyeceğim ellerine sağlık öptüm sevgiler

Aynur dedi ki...

eline saglik guzelim

aynurdantarifler.blogspot.com

Tijen dedi ki...

Gül'cüğüm,
Belki de yeterince olgunlaşmadan yemeye kalktınız. Çünkü olgunlaşmadan önce gerçekten lezzeti yok. Trabzon hurması gibi. Ama tam olgunlaşmış bir avokadoyu ezip sarımsak, az limon suyu, az zeytinyağı, taze soğan ve maydonozla karıştırıp sos olarak bayıla bayıla yer insan!

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor mutlaka deniyeceğim sevgilerimi bıraltım

NiNo dedi ki...

ablacim sagolun ellerinize saglik nefis bir goruntu

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
ne kadar güzel ve lezzetli bir tatli olmus bu? Icine elma girdiyse eger benden de tabii ki tam puan alir, süper olmus, senin de ellerine saglik diyorum.


Sana ve ailene güzel bir hafta sonu tatili diliyorum ve öpüyorum..

Dilek Mutfakta dedi ki...

ablacım herzamanki gibi çok güzel görünüyor eline sağlık bu tarif birkaç gündür benimde aklımda ama elmalarım uygun değildi bende başka elmalı yaptım mutlaka deneyeceğim öptüm by

Adsız dedi ki...

canim ablacigim ne harika bir tarif bayildim valla, çok hafif sankili, ben yesem olur yani, en kisa zamanda bende yapagim ne hos bir tarif boyle bayildim bayildim, paylastigin için tesekkurler, iyi haftasonlari dilerim, optum.

ellerin dert gormesin

lezzetlilerim dedi ki...

Marifetli ablacım ellerine sağlık. Çok lezzetlidir eminimki.
sevgilerimle

meleginmarifetleri dedi ki...

ellerine sağlık gül süper olmuş tatlı oldukçada hafif bence sevgilerimle bayy

meleginmarifetleri dedi ki...

ellerine sağlık gül süper olmuş tatlı oldukçada hafif bence sevgilerimle bayy

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal dedi ki...

Canım daha iyisindir umarım, gene döktürmeye başlamışsın :) ben de mutfağımı açtım, beklerim canımın içi

Adsız dedi ki...

gül ablacım yine ne güzel şeyler hazırlamışsın,senin tariflere bayılıyorum ya ,ellerine sağlık kendine iyi bak ablacığım

yemekoloji.blogcu.com

Adsız dedi ki...

elmalılar harika olmuş gelimn gibi duruyor
bu arada aklım portakal reçelinde kaldı
ellerine sağlık
sevgilerrr

Yaren dedi ki...

Canim harika görünüyor.Elmali lezzetleri cok severim.Ayrica sagligina kavusmana cok sevindim canim.Sana ailenle güzel bir pazar diliyorum canim.

Adsız dedi ki...

Canım Gül ablam, enfes olmuş..

ellerine sağlık.

Sımmsıkı kucaklıyorum.

sevgiler.

www.misssgibi.com

ceyt dedi ki...

sevgili Gül ablacım, yine nefis tarifler yapmışsın.tatlı sever olarak çok beğendim tarifini.ellerine sağlık.
sevgilerimle

Hesna dedi ki...

Gül Hanımcığım Merhaba
Uzun bir aradan sonra nihayet blogları gezmeye başladım. Beni merak ettiğin için çok teşekkür ederim. Biraz işlerim yoğundu internete girme şansım olmadı.Çok güzel şeyler yapmışsın görmeyeli ellerine sağlık.
Umarım senin sağlığın iyidir biraz daha .

Sevgiler

Adsız dedi ki...

Sevgili Arkadasim,
Bizlerde de sorun ayni, araya birde saglik sorunu girdigi zaman haliyle blog ziyaretlerinde aksakliklar oluyor malum kis mevsimi itibariyle hepimizi yoklayan virüs keyifsiz birakiyor insani. Umuyor ve diliyorum ki sihhatinizdesinizdir. Sizden aldigim destekten herzaman cok mutlu oluyorum, selaminiz icimi isitiyor, bir de bu birbirinden nefis tarifleriniz yok mu mmmm ellerinize saglik...Mutlu- saglikli günler dileklerimle...

Leziz Sofralar dedi ki...

Ablacim ne güzel degisik bir lezzet tadini cok merak ettim simdi ;))ellerine saglik...

sevgiler...