6 Eki 2007

GÜLLAÇ


GÜLLAÇ

MALZEMELER
1 /2 paket güllaç
1,5 litre süt
2 su bardağı şeker
1 su bardağı ceviz veyağ fındık
süslemek için nar ve antep fıstığı

YAPILIŞI
Süt ısıtılır fazla sıcak olmayacak, içine şekeri eklenir iyice eritilir , güllaçlar bir tepsiye tek tek konup üzerlerine süt dökülür, her katta ceviz veya fındık serpilir, en son kalan süt üzerine dökülüp, soğutulup üzeri süslenir soğuk servis yapılır. Şekeri arzuya göre azaltıp çoğaltılabilirsiniz .
NOT: süt çok sıcak olursa güllacınız hamur gibi olur ve rengi beyaz olmaz esmer bir renk alır.
Güllacınızı hazırladıktan sonra buzdolabında streçleyip saklarsanız, renginde değişme olmaz .
Üstünün süslemelerini servise yakın yapılırsa sonuç çok daha güzel olur .

16 yorum:

minikkusum dedi ki...

CANIm GULLAC yapmissin cok guzel
dun iftarda komsudaydik komsum yapmisti gullac cok guzel olmustu,kac dilim yedigimi hatirlamiyorum cunku bayagi yedimde. ama yemegi fazla yemedim gullac var diye.surdan biraz daha alsammi canisiiii aksama baska tatli olmasaydi kesin gullac yapardim
cok da guzel suslemissin eline saglik
iyi iftarlar canim arkadasim

minikkusum dedi ki...

canim unuttum soylemeyi
senin tariftede gulsuyu yok cok iyi
bende koymuyorum cunku.bende senin tarif gibi yapiyorum tekrar eline saglik iyi aksamlar sevgiler

minikkusum dedi ki...

canim ne yaptin yine
resmi degistirmissin ama cok guzel olmus.sana bir adres vereyim super
resimler var orda ben bir kactane aldim sayfa basi icin.oraya bak sablon basliklari var onlardan alirsin.
bugun yine yoksun sesin cikmadi.keyfin yok galiba benim gibi
http://kissdesign.net/ cok guzel seyler var karistirdikca daha neler cikiyor. karsina cikan her resmi tikla
hayirli sahurlar canim

minikkusum dedi ki...

canim sana soyliyecegim seyi unuttum
hic kafam yerinde degil
bende yeni ogrendim sevgili guldefne arkadas soyledi.blogcudaki reklamlari
bu sitemizede koyabiliyoruz yani tekrar uye falan olunmuyor.ben sayfa ogesi ekle kismini tikladigimizda orda gorursun andensanreklam yazar
orayi tiklayinca gorursun,renkleri,reklam seceneklerini orda ayarliyorsun.
onceden bir hesabiniz varmi yazar.sen orayi tikliyacaksin.
sen bakta takildigin sey olursa soylersin.cok basit blogcudaki gibi sablona falan koymuyoruz.

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

merhab gül ablacım güllaç nefis gözüküyor ellerine sağlık ben daha bu sne hiç yapnadım ona sıra gelmedi seninkinden bir dilim aldım gidiyorum

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

gülün mtfağında güllaç..:))
ellerine sağlık ablacım harika gözüküyor..sevgiler.

Özlem Ceylan dedi ki...

ellerine saglik canim Ablacigim goruntu bir harika ..ben de cok severim Gullaci ramazan geldimi mutlaka yaparim bu tatlidan.yiyenlere afiyetler olsun..

Adsız dedi ki...

Görüntüsü ne kadar güzel narlar fıstıklar ben güllaçla pek anlaşamam ama ben bile yemek istedim
ellerine sağlık

anneminkizıyim dedi ki...

merhaba canim,
güllac benim pek yabnci oldugum yani tanimadigim bir tad, ama görünüs ve ikrama sunusun harika olmus, muhakkak tadi da bir o kadar nefistir, ellerinize saglik, selamlar...

ortanca34 dedi ki...

HAYIRLI GECELER..
Bin damla serilsin yüreğine, bin mutluluk dolsun gönlüne, bütün hayallerin gerçek olsun, duaların Kabul olsun bu gece. Kadir gecen mübarek olsun..
YANİ BU KADARMI GÜZEL SERVİS OLUR..ELLERİNİZE SAĞLIK..SONUNDA TOPLAŞTINIZ ÇOCUKLARLA SANIRIM..
BLOG RESMİDE ÇOK HOŞ OLMUŞ..
SEVGİLER..HERŞEY GÖNLÜNÜZCE OLSUN..

obur dedi ki...

harika olmuş ablacığım
ellerinize sağlık
kadir gecenizide bu geceden mübarek edeyim
sevgiyle kalın

serinmavi dedi ki...

güllaçsız ramazan düşünemiyorum.eline sağlık canım,görüntü süper olmuş....Selamlar.....

NiNo dedi ki...

ablacim ne guzel olmus ellerine saglik nefiss tek kelime ile

obur dedi ki...

ablacığım yine ben geldim
güllacın tarifini almaya
sizinki nefis olmuştur eminim
bayramınız mübarek olsun
sevgiyle kalın

Adsız dedi ki...

Brek brek...Ablacım fotoğraf ekledim haberin olsun :)

Aynur dedi ki...

ya ama ama ama ben gullacin tadini cok merak ediyorum:( tadina bakmadanda denemek istemiyorum.almanyada yapraklari satiliyor ama yapilmisi satilmiyor.yapraklarida bana cok fazla geliyor begenmezsem ziyan olacak diye deneyemiyorum.guzelde gozukuyor ama :( elinize saglik

http://www.aynurdantarifler.blogspot.com/